Thursday, November 24, 2011

Neljas nädal

Nädal algas taaskord õppekäiguga. Seekord külastasime Ristiku põhikooli, kus alguses õppealajuhataja andis ülevaate kooli kohta ning hiljem oli võimalik kahte tundi vaadelda. Mina valisin eesti keele ja matemaatika. Mõlemad tunnid olid väga huvitavad, sai jälgida õpetajate tööd ja täpsemalt meetodeid, mismoodi nad tundi läbi viivad ja tunnis korda hoiavad. Näpunäiteid sai küllaga. Teisipäeval sai suund raamatukogu poole võetud- hea võimalus kodutöid teha, sest sel päeval loenguid ei ole. Kodutööna sai võrreldud erinevaid täiskasvanueas õppimise teooriad. Valisime võrreldavateks: transformatiivse, narratiivse ja enesejuhitud õppimise. Mulle endale meeldib kõige rohkem narratiivne õppimine. Võimalik on õppida läbi kogemuste, neid analüüsida ning uusi ideid välja tuua. Tänu sellele toimub pidev õppimine. Kolmapäeval oli jällegi õppekäik. Kohaks oli Õunakese lasteaed- erivajadustega lapsed. Väga tore ja sooja õhkonnaga asutus. Seal saime jälgida, mida lapsed rühmades igapäevaselt teevad ning hiljem arutlesime nähtut koos eripedagoogi ja õppealajuhatajaga. Mõlemad selle nädala õppekäigud olid huvitavad ja kogemusterohked. Õpitud sai palju, mida hiljem tööle asudes saab kasutada.
Õppimine täiskasvanueas loengus sai rühmadena läbi vaadatud erinevad õppimise teooriad. Iga rühm tõi detailsemalt välja erinevate teooriate tunnused. Üleüldine pilt teooriatest sai tunduvalt selgemaks, kui see oli iseseisvalt neid teooriad võrreldes. Seega rühmatöö tegemine osutus mulle, kui õppijale väga kasulikuks. Oli huvitav. Kogu selle nädala jooksul sai palju uut ja põnevat õpitud. Uut informatsiooni sai piisavalt, mille üle mõtiskleda.

No comments:

Post a Comment