Esimese loengu alguses saime tuttavaks kursusekaaslastega. Vastasime küsimustele ja püüdsime ka teise inimese kohta vastata eelneva tutvumise käigus saadud informatsiooni põhjal. Esimene loeng oli huvitav. Saime erinevatel teemadel arvamust avaldada.
1. Miks on Sul vaja mõista täiskasvanueas õppimist? Kus saad neid teadmisi ja oskusi kasutada? Hilisemas elus, kui ise tahan uut asja õppima hakata, siis on teadmisi täiskasvanueas õppimise kohta.
2. Milline on su suhe õppimisse? Mida tähendab Sinu jaoks õppimine?
Õppimine tähendab minu jaoks kohustust ja vaeva nägemist. Suhe õppimisse on hea- meeldib uusi teadmisi omandada.
3. Millise kolme omadussõnaga iseloomustaksid ennast õppijana?
Kohusteundlik, korrektne, vahest laisk.
4. Mis teeb õppimise Sinu jaoks huvitavaks? Nimeta vähemalt kaks asjaolu.
Uute teadmiste omandamine. Enda oskuste proovilepanek.
5. Mis teeb õppimise Sinu jaoks raskeks? Nimeta vähemalt kaks asjaolu.
Liiga mahukad kodutööd/kursusetööd.
Viimasele minutile tööde tegemise jätmine. Õnneks jõuan kõik asjad alati valmis, kuigi vahest viimasel minutil.
Mis toetab kohanemist muutuvas sotsiaalkultuurilises kontekstis?
*Enda arendamine (et suudaks tehnoloogiaga ümber käia)
*Ise tuleb aktiivne olla- lahtiste silmadega ringi käia.
*Ise peab muutustele avatud olema.
*Reaalsuse ja ebareaalsuse tajumine.
*Õpitahe, ettenägelikkus, adaptsiooni võime.
*Ühiskonna kaasamine vaatamata vanusele.
*Motivatsioon ja avatus.
*Soov mitte erineda.
*Vajaliku info otsimise oskus.
*Ajaga kaasas käimine.
*Keeled- mida rohkem inimene keeli teab, seda lihtsam on suhelda.
*Reisimine- erinevate kultuuride tundma õppimine.
*Hoiak õppimisse positiivne.
*Erinevad õpistrateegiad.
10 olulist oskust
*Mõtestamise oskus- keerukad mõtlemisprotsessid, mida arvutid ei suuda. Nt kriitiline mõtlemine ja arutlemine.
*Sotsiaalne intelligentsus- oluline, et inimesel kujuneksid sotsiaalsed oskused.
*Uuenduslik ja kohalolev mõtlemine- kuidas toime tulla ootamatute ja määramatute olukordadega.
*Kultuuridevaheline kompetentsus- suuta teha tööd ükskõik kellega ja ükskõik kus kohas.
*Üldistamise oskus- olulise väljatoomine
*Uue meedia keeleoskus- hinnata sõnumeid, keeleoskus.
*Erinevate distsipliinide kombineerimine.
*Disain- protsesside kavandamise oskus.
*Väga keeruka pingega toimetulek- tohutute andmete analüüsimine.
*Virtuaalse koostöö oskus- interneti kasutamise oskus.
Missugune peab olema õpte, mis toetub nendele tunnustele?
*Rühmatööde tegemine (foorumid, erinevad võrgustikud)
*Praktika võimaldamine välisriikides/õppekäigud välismaale- erinevad kultuurid.
*Materjalide analüüsimine.
*Erinevatel teemadel arutlemine.
*Projektide ja ettekannete koostamine.
*Lihtsad vahendid.
*Moodne tehnoloogia.
*Info kättesaadavus.
*Olulised näited.
*Kombineeritud õpe (individuaalne, grupitöö)
*Kaasaegsete põhiideede tutvustamine.
*Iseenda tundma õppimine.
Selle nädala kohta võib üldiselt öelda, et õppimisega seotud tegevused olid positiivsed. Uued kursused hakkasid, kus on uued väljakutsed ja võimalus uusi teadmisi omandada. Täna ehk reedel oli üks negatiivne emotsioon. Kui olime ühe kuruse kohta materjalid kätte saanud vaatasime õudusega, mida kõike tegema peab. Tuleb taaskord leida kusagilt üks laps, keda analüüsida. Tutvusringkonnas ei ole sellises vanuses last (4-10). Seega saab see kodutöö väga raske olema. Ei saa ju minna tänavale ja suvalisel lapsel varrukast kinni võtta ja hakata teda analüüsima. Enne tuleks õppejõududel natukene mõelda, kui sellise ülesande annavad. Kõigil ei ole võtta igas vanuses last. Selline negatiivne emotsioon siis algavast kurusest. Ehk asi laheneb kuidagi positiivselt.
No comments:
Post a Comment