Lisaks siia kaks punkti loengust:
- Kuus arusaama õppimisest Marton (1993)
- Õppimine kui teadmiste lisandumine, faktide omandamine.
- Õppimine kui meeldejätmine ja reprodutseerimine.
- Õppimine kui rakendamine.
- Õppimine kui mõistmine.
- Õppimine kui mullegi käsitlemine teisiti.
- Õppimine kui muutumine isiksusena.
- Õppimise kontekstid
- Argisituatsioonide põhine õppimine: Iseloomulik: informaalne, eesmärgipärane-teadlik või juhuslik, enamjaolt puudub õpetaja; Õppimise võimalused: funktsioneerimise kui mõistmise küsimused, osalemine, jälgimine; Õppijald eeldatav: õppija vastutab oskuste ja teadmiste loomise eest; Õppimise tulemus- elamise osksamine, suhtlemine; Probleem: sellest ei piisa.
- Istitusionaalne/õppes õppimine:Iseloomulik: informaalne, formaalne, süsteemsus, kohustulikkus, ühiskondlik surve, hindamine; Õppimise võimalused: varjatud õppekava, õppida roll, süsteemne õpe, lineaarsus, kumullatiivsus; Õppijalt eeldatav: vaja on motivatsiooni; Õppimise tulemus: süsteemsed teadmised metakognitsioon; Õppimise probleemid: õppimine koolile hoiak, õpitu ülekanne-oskused on seotud kontekstiga- kuidas seostada õppes õpitavat tööga, eluga.
- Tööpõhine õppimine: Iseloomulik: osatähtsus on kasvanud, juhuslik või kavandatud; Õppimise võimalused: uued ja tundmatud situatsioonid, tööga seotud õppimine; Õppimise tulemus: töö oskamine, isiksuslik areng; Õppimise probleemid: kitsas õppimisvõimaluste nägemine (vs süsteemne lähenemine)
- Veebipõhine õppimine: Iseloomulik: sõltumatus ajas ja kohas, teadmispõhisus, ühepoolsus; Õppimise võimalused: kirjalik kommunikatsioonivõime; Õppijalt eeldatav: vaja on motivatsiooni ja otsustavust- pühendumust; Õppimise tulemus: tehnoloogia tundmine; Õppimise probleemid: isiksuse arengu mõõde jääb puudulikuks. Väga palju inimesi langeb veebikursustelt välja- puudub rühma tunnetus ja surve, aega ei osata planeerida.
- Huvipõhine õppimine: Iseloomulik: vabatahtlikkus; Õppimise võimalused: huviga seotud õppimine; Õppijalt eeldatav: juba olemasolev huvi ja motivatsioon; Õppimise tulemus: mingi valdkonna valdamine; Õppimise probleemid: jäetakse riigi poolt inimese enda huviks (marginaliseeritus ja sotsiaalse ebavõrduse toetamine).
Õppimine erinevates kontekstides võib tähendada erinevat õppimise protsessi, õpitulemusi ja erinevaid õpieesmärke ja ka väärtus võib erineda. Informaalseks, formaalseks jaotuse alusel jääb märkamata, et ka koolis võib õppida informaalselt.
3 2 1
3 mõtet
- Erinevad koolitluste käsitlused
- Õppmise võimalusi on väga palju
- Erinevad rollipildid õpisituatsioonides
2 küsimust
- Kuidas erinevaid rolle täiustada?
- Kuidas muuta hoiakut täiskasvanueas õppimise kohta?
1 tegevussamm
- Koju minek- loengust sai palju uut infot, ning samuti tuli teha erinevaid tegevusi (nt ettekande planeerimine ja selle esitamine). Kõik see väsitas ära ja kõige parem samm ongi koju minek peale väsitavat loengut.
Reedel jäi üks loeng ära, tundus isegi väike kergendus, sest juba nädala alguses soovisin reedet, siis rõõm oli kuulda, et loeng jääb ära. Kuna loeng jäi ära siis tuli teha iseseisev töö, mis ei olnud eriti keeruline. Tuli otsida erinevaid mänge kuulmispuudega lastele. Selle otsustasin ära teha kohe samal päeval. Niigi on muid töid nii palju teha, siis ei ole vaja seda koormat veel suurendada. Positiivse emotsiooni sain ka sellest, kuna kodutöö tegin valmis nädal aega varem. Minu puhul natukene haruldus, sest tööd valmivad üldiselt viimasel minutil. :)
No comments:
Post a Comment